midnightpoison

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

# Alla har vi mål att nå.

Av Tuula - 23 augusti 2015 03:57

När man kommit såhär pass långt i livet som jag kommit, i alla fall åldersmässigt; så vill man gärna ha en framtid framför sig som innefattar olika mål i livet. Det kan vara allt från att "välja" livspartner till att utbilda dig till det du så innerligt önskar. Jag tänker nu skriva ner hur jag vill ha det framöver, dock är ju inte allt hugget i sten, men några mål har väl alla; sen om alla målen uppfylls är ju en helt annan historia.


Familjeliv
Jag har vart singel sen i November 2014, inte jättelänge må tyckas, men ingen människa vill vara ensam för länge. Inte heller jag. Några meningslösa, sexuella möten är inget jag strävar efter, även om det vart några såna sen jag blev singel. Dock känner jag att jag inte vill ha den sortens "spänning" längre, om det inte kan utvecklas. Och med dem jag träffat är det stört omöjligt att ens försöka bygga upp något seriöst, av en rad olika anledningar. Nej, jag ska stänga de där två jobbiga dörrarna & öppna upp en ny. Jag vill ju bli förälskad igen, känna det där ruset och fjärilarna i magen, men ändå veta att det kommer lugna sig så småningom. Kunna bygga på något stabilt med någon och växa till mig ytterligare. Jag vill kunna träffa den där speciella människan och veta att det är rätt; det märks ju rätt tydligt så fort man ses egentligen. När man inte kan sluta titta på personen i fråga & bara vill sitta så nära som möjligt; det är då du känner att du måste göra ett val. Och jag tror att jag valt redan. (man kan ju inte vara så säker efter en träff, vad den andra personen tycker, men jag har fått positiva vibbar av det i allafall, så förhoppningsvis så är det lika oss emellan)


Jag har länge funderat fram och tillbaka på detta med barn och allt vad det innebär. Jag har velat haft barn, även om jag ibland känt att jag inte skulle klarat av det ensam. Jag och mitt X diskuterade det där med barn, men tur var väl det att det inte gick längre än så. Herregud, tänk att bli fast med honom för tid och evighet. Nej, tack - men nej tack! Dock känner jag att barn hade vart en mycket trevlig tillökning. Minst ett barn vill jag ha i allafall & det kommer nog ske så småningom, man får helt enkelt se.


Jobb & utbildning
Jag har ett tag funderat på det här med utbildning. Inte vilket som helst utan att utbilda mig till massageterapeut. Det är något jag skulle tycka om. Ge mina kunder en tillfredställande stund och lätta på deras bördor, få dem att må bra helt enkelt. Jag har ju masserat vänner och bekanta sen barnsben, så det känns som att jag har det i blodet lite, men det är ju skillnad på "hobby-massör" och utbildad massör. Finns utbildningar i orter att välja mellan, men jag ska få tummen ur & ansöka också. Dock krävs det studiemedel och dylikt, men är en del frågetecken kring det. Får avvakta lite & kolla upp det.


Att ha ett jobb att gå till vill jag också ha. Kunna visa att jag kan prestera, visa framfötterna & få mig själv att växa som människa. Jag är utbildad personlig assistent, men jag är villig att lära mig nya saker om det krävs. Är inte så enkelspårig med andra ord, utan jag kan utöka mina kunskaper. Jag är duktig på att städa, jobbat som lokalvårdare, jag är kreativ och lättlärd, jag är anpassningbar helt enkelt. Är flyttbar med om det skulle krävas för ett framtida jobb, även om jag trivs här i min del av Sverige. Men helt ärligt så har jag ju alltid velat flyttat till Götet, så vem vet, jag kanske blir en framtida Göteborgare? :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuula - 28 november 2023 08:31

Mitt huvud är ett virrvarr av känslor, tankar och diverse andra miljoner känslor. En kopp te och sen cykla iväg till Nova, men måste cykla försiktigt då snön ligger på backen..    Har ni någon snö i er kommun? ...

Av Tuula - 27 november 2023 20:54

Satt och filosoferade lite, medan mamma kollade på gamla bilder på er.Där kom ditt skratt, som jag nu inte hört på så länge. :(Hela hjärtat snördes ihop och jag kände mig med ens så ledsen och sorgsen..Att leva med att aldrig mer få höra dig skratta ...

Av Tuula - 10 mars 2020 14:32

Idag har jag vart duktig! Har sökt jobb, handlat ingredienser till gulaschsoppa, pantat lite och hjälpt mamma med tvätten. Lite snäll får jag väl ändå vara, då mamma ställer upp jämt på mig <3   Ville mest bara skriva ett par rader och dela me...

Av Tuula - 9 mars 2020 11:28

Då har jag landat hemma igen, efter en underbar vecka på Gran Canaria. Det var bara jag och mamma som åkte. Att fått njuta av värmen - bara vi två, det var underbart. <3    Första gången jag flög sen jag var 12 eller något, så var lite nervös....

Av Tuula - 18 februari 2020 11:44

Ja, så länge höll jag mig borta från Skillingaryd. Känns ändå väldigt skönt att få komma "hem" igen, då livet i Jönköpings kommun inte var så behagligt alla gånger. Ångrar inte att jag flyttade till Norrahammar, men ångrar inte att jag flyttade tillb...

Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards