midnightpoison

Alla inlägg under oktober 2015

Av Tuula - 31 oktober 2015 03:38

Ha en trevlig ALLA-HELGONA-HELG! HAPPY HALLOWEEN!

 

 

Av Tuula - 30 oktober 2015 23:05

Nu har jag gjort en julklapp till min ena systerson. Det är inte redigt färdigt ännu, men på god väg. Ska göra fyra likadana till, men med olika namn & olika motiv. Jag tycker det är roligare att ge bort något man gjort själv, än att man köper en massa som har noll värde. Jag tycker att det man knåpat ihop själv är mer värdefullt än något man köper.


Dessa två ska fixas ihop på en bit papper och sen ramas in. Därefter är det färdigt :) Vad tycks, än så länge?



Har även gjort ett gäng bläckfiskar och hjärtan som ska vara till försäljning. Ska stå i en lokal i Jönköping i slutet på November. Kika in där, vettja! Kanske finns något ni vill köpa av antingen mig eller någon annan :)


     




Av Tuula - 30 oktober 2015 03:28

Hej på er, därute. Var visst ett tag sen jag bloggade, men kan säga att livet verkligen kommit emellan. Har umgåtts mycket med en god vän från gymnasiet, lärt känna en ny vän, gjort ett förevigande med mina systrar, vart på kryssning för att firat min mamma.. Ja, ni ser. Mycket har hänt sen sist. :)


Jag & E har umgåtts rätt friskt, inte många dagar som går emellan våra möten. Hon har sovit över här, vi har festat ihop, shoppat, umgåtts med andra vänner och bara hängt med varann. Lite kul att någon man lärde känna på gymnasiet fortfarande hänger kvar i ens liv. Det trodde jag aldrig. Jag uppskattar dig enormt mycket gums, bara så du vet.


Rätt nyligen har jag lärt känna K, den där snygga fina K. Hon och jag har försökt oss på att geochacha, men det går inte så bra. Dock hittade vi en cacher, även om den fattades. Någon har flyttat på den ^^ Hon har även vart hemma hos mig, sovit över och så. Kul att man lär känna nya vänner. Jag har det skillet fortfarande ;) Man ska vara rädd om det man har, oavsett om det är en ny bekantskap eller en gammal trotjänare.


Har försökt få någon i min omgivning att förstå att hen är betydelsefull, men frågan är om personen tar det till sig. Försöker med alla medel få S att inse att jag vill lära känna hen mer, men man vill ju inte vara som en igel och vara efterhängsen för mycket. Hur ska man gå tillväga?


Min mor har fyllt 50, så vi var iväg på kryssning till Helsingfors. Jag och 11 personer till åkte iväg. Mycket kul att man kan hitta på saker som inte kostar multum, speciellt om det är så att man ska fira ens älskade mamma. Hon fick sig en resa hon sent kommer glömma, och det är ju kanske meningen. Tack för att jag fick vara med & föreviga din 50:e födelsedag. 


Jag har även blivit moster för femte gången också, En perfekt liten skapelse, denna lilla Oliwer. Mycket lik sina bröder, liten och gudomlig. Dock är lillen förkyld nu så det gör lite ont i moster-hjärtat att han har svårt att andas när han är så täppt. Krya på dig, vackra pojk! 


Jag & mina systrar gjorde något som så många säkert gjort, men detta var lite speciellt eftersom en av mina systrar inte gjort det tidigare. Detta var hennes första gång, så det var ett privilegie att få ta del av detta. Vi har tatuerat oss - mina älskade systrar & jag. Hela konceptet är något av det vackraste för mig, för det betyder att vi är lite närmare varann nu, om man nu kan komma närmare varann än vad vi redan är. Tatueringen är mycket fin, läker fint & det kickade igång ännu ett rus i kroppen. Jag vill haaaaaaa mer! ♡ Jag älskar er!

 

 

Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards