midnightpoison

Alla inlägg under augusti 2015

Av Tuula - 26 augusti 2015 16:40

Har hunnit reflekterat lite över min stora nyhet som få vet om än så länge, men alla blir väl varse om det sen.. Det har tagit mig tid till att komma hit, men jag får hoppas att ingen spottar på mig och beter sig som om jag vore contagious. För det är jag inte. Med handen på hjärtat ; jag är lite nervös över att världen kan läsa detta.. 


 

Av Tuula - 25 augusti 2015 09:50

Jag satt igår & knåpade ihop ett halsband till en vän till mig. Nu undrar jag om någon vet om det finns några sidor man kan beställa sånt ifrån och betala på faktura? Jag vill ha fler såna ram-berlocker, för det var kul att pyssla med. Såhär ser halsbandet ut.


 


Av Tuula - 24 augusti 2015 22:33

Nice to meet you
Where you been?
I could show you incredible things
Magic, madness, heaven, sin
Saw you there and I thought oh my god
Look at that face, you look like my next mistake
Love's a game, wanna play
New money, suit and tie
I can read you like a magazine
Ain't it funny rumors fly
And I know you heard about me
So hey, let's be friends
I'm dying to see how this one ends
Grab your passport and my hand
I could make the bad guys good for a weekend

So it's gonna be forever
Or it's gonna go down in flames
You can tell me when it's over
If the high was worth the pain
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
Cause you know I love the players
And you love the game

Cause we're young and we're reckless
We'll take this way too far 
It'll leave you breathless
Or with a nasty scar
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
But I got a blank space baby
And I'll write your name

Cherry lips
Crystal skies
I could show you incredible things
Stolen kisses, pretty lies
You're the king baby I'm your queen
Find out what you want
Be that girl for a month
But the worst is yet to come
Oh no
Screaming, crying, perfect storms
I could make all the tables turn
Rose garden filled with thorns
Keep you second guessing like oh my god
Who is she? I get drunk on jealousy
But you'll come back each time you leave
Cause darling I'm a nightmare dressed like a daydream

So it's gonna be forever
Or it's gonna go down in flames
You can tell me when it's over
If the high was worth the pain
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
Cause you know I love the players
And you love the game

Cause we're young and we're reckless
We'll take this way too far and leave you breathless
Or with a nasty scar
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
But I got a blank space baby
And I'll write your name

Boys only want love if it's torture
Don't say I didn't say I didn't warn you
Boys only want love if it's torture
Don't say I didn't say I didn't warn you

So it's gonna be forever
Or it's gonna go down in flames
You can tell me when it's over
If the high was worth the pain
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
Cause you know I love the players
And you love the game

Cause we're young and we're reckless
We'll take this way too far and leave you breathless
Or with a nasty scar
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
But I got a blank space baby
And I'll write your name


Av Tuula - 24 augusti 2015 22:20

Nya favoritlåten..



Av Tuula - 23 augusti 2015 11:37

Jag har legat i sängen och tittat på " A little bit of heaven" och tårarna har runnit nedför mina kinder. Världens allra mest sorgligaste film jag sett på länge. Huvudrollsinnehavaren får tjocktarmscancer, men hon tror att hon vart stressad. Hon träffar en läkare som hjälper henne att orka kämpa igenom kemoterapi-behandlingen, men till slut avbryter hon den. Hon tar farväl av sina nära och kära, och när hennes doktor tillika pojkvän kommer och tar hennes hand på sjukbädden somnar hon in. 


Jag vet inte varför tårarna började rinna sådär ihärdigt, men jag tror att det är mycket känslor bakom tårarna. Jag har förlorat en nära vän i cancer, så jag tror att det gjorde allt så mycket värre. Man ska inte ta något för givet, för en dag så finns inte personen du bryr dig om längre. Älska och låt dig älskas. Kyss ihärdigt och besvara kyssarna med känsla. Omfamna, och låt dig omfamnas. 


Av Tuula - 23 augusti 2015 03:57

När man kommit såhär pass långt i livet som jag kommit, i alla fall åldersmässigt; så vill man gärna ha en framtid framför sig som innefattar olika mål i livet. Det kan vara allt från att "välja" livspartner till att utbilda dig till det du så innerligt önskar. Jag tänker nu skriva ner hur jag vill ha det framöver, dock är ju inte allt hugget i sten, men några mål har väl alla; sen om alla målen uppfylls är ju en helt annan historia.


Familjeliv
Jag har vart singel sen i November 2014, inte jättelänge må tyckas, men ingen människa vill vara ensam för länge. Inte heller jag. Några meningslösa, sexuella möten är inget jag strävar efter, även om det vart några såna sen jag blev singel. Dock känner jag att jag inte vill ha den sortens "spänning" längre, om det inte kan utvecklas. Och med dem jag träffat är det stört omöjligt att ens försöka bygga upp något seriöst, av en rad olika anledningar. Nej, jag ska stänga de där två jobbiga dörrarna & öppna upp en ny. Jag vill ju bli förälskad igen, känna det där ruset och fjärilarna i magen, men ändå veta att det kommer lugna sig så småningom. Kunna bygga på något stabilt med någon och växa till mig ytterligare. Jag vill kunna träffa den där speciella människan och veta att det är rätt; det märks ju rätt tydligt så fort man ses egentligen. När man inte kan sluta titta på personen i fråga & bara vill sitta så nära som möjligt; det är då du känner att du måste göra ett val. Och jag tror att jag valt redan. (man kan ju inte vara så säker efter en träff, vad den andra personen tycker, men jag har fått positiva vibbar av det i allafall, så förhoppningsvis så är det lika oss emellan)


Jag har länge funderat fram och tillbaka på detta med barn och allt vad det innebär. Jag har velat haft barn, även om jag ibland känt att jag inte skulle klarat av det ensam. Jag och mitt X diskuterade det där med barn, men tur var väl det att det inte gick längre än så. Herregud, tänk att bli fast med honom för tid och evighet. Nej, tack - men nej tack! Dock känner jag att barn hade vart en mycket trevlig tillökning. Minst ett barn vill jag ha i allafall & det kommer nog ske så småningom, man får helt enkelt se.


Jobb & utbildning
Jag har ett tag funderat på det här med utbildning. Inte vilket som helst utan att utbilda mig till massageterapeut. Det är något jag skulle tycka om. Ge mina kunder en tillfredställande stund och lätta på deras bördor, få dem att må bra helt enkelt. Jag har ju masserat vänner och bekanta sen barnsben, så det känns som att jag har det i blodet lite, men det är ju skillnad på "hobby-massör" och utbildad massör. Finns utbildningar i orter att välja mellan, men jag ska få tummen ur & ansöka också. Dock krävs det studiemedel och dylikt, men är en del frågetecken kring det. Får avvakta lite & kolla upp det.


Att ha ett jobb att gå till vill jag också ha. Kunna visa att jag kan prestera, visa framfötterna & få mig själv att växa som människa. Jag är utbildad personlig assistent, men jag är villig att lära mig nya saker om det krävs. Är inte så enkelspårig med andra ord, utan jag kan utöka mina kunskaper. Jag är duktig på att städa, jobbat som lokalvårdare, jag är kreativ och lättlärd, jag är anpassningbar helt enkelt. Är flyttbar med om det skulle krävas för ett framtida jobb, även om jag trivs här i min del av Sverige. Men helt ärligt så har jag ju alltid velat flyttat till Götet, så vem vet, jag kanske blir en framtida Göteborgare? :)

Av Tuula - 23 augusti 2015 03:56

Då är dejten över. Jag fick en heldag med henne i min stad. Visade henne runt, myste i solen, fikade lite. Vi åt inte jättemycket alls igår, blev varsin fralla vid lunchtid då vi strosat runt en stund, sen åt vi faktiskt ingenting mer än lite godis på bion. Vi tittade på Jurassic Park i 3D och det var verkligen en upplevelse. Älskade de förra filmerna som utgavs för flera år sen, så detta var ju nästan en självklarhet att se. Hon hade velat sett Pixels egentligen, men den gick under så konstiga tider, så vi hade ingen möjlighet att se den. Efter bion gick vi till Bishop arms och drack lite alkoholhaltiga drycker. Solen, hon & alkoholen gjorde verkligen min dag till något av det bättre.


Jag var så orolig att hon ångrat sig och typ hoppat av i Falköping eller så, för jag såg inte henne först när hon klev av tåget. Men sen kom hon där.. Vackrare människa har jag nog aldrig skådat! Och hennes ögon sen.. Jösses.. To die for.. ;) Söta, rara S.. Det virvlar runt i mig.. och den där pussen sen, som du gav mig på kinden.. oh my godness.. Det är kört.. Jag vill se dig igen..


Som ni förstår, kära läsare, så var dejten lyckad. Helt enkelt perfekt. Vår konversation flöt på även om det inte alltid var väsentliga saker vi pratade om. Finns bildbevis, men jag vill inte dela med mig av henne till er - än..

Av Tuula - 21 augusti 2015 16:51

Då är det äntligen Fredag eftermiddag. Har tvättat, färgat håret, ätit & köpt blommor. Ifall någon missat så ska jag ju på dejt imorgon :) Är nervös och spänd inför vad som komma skall, men man får ta det som det kommer. Vi ska i allafall gå på bio, det blir Jurassic Park vi ska se. Skulle kunna titta på nån gammal svartvit dänga, bara det är med henne.. :)


Ikväll blir det alltså tidigt i säng, efter en helrenovering. Fixa håret, skrubba ansiktet och bada fotbad. Myspys. Man får väl göra sig extra fin inför imorgon :) Har blonderat mig också. Var ju halvblond innan med slingor bara, men nu är jag helblond. Nej, jag är inte naken; har en tubtoppsklänning på mig :)


 


Knåpade ihop ett smyckesset också, ett halsband och ett armband blev det. Såhär blev det :)


 

Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards