midnightpoison

Alla inlägg under december 2015

Av Tuula - 21 december 2015 17:12

GOD JUL & GOTT NYTT 2016 !


Tre dagar kvar, tills tomten kommer med sina renar
Dock får han flyga detta år, då vi är utan snö på marken
Från dörr till dörr han sakteligen genar
Medan hans nissar står och polerar flygplanssparken

 

Köttbullar, prinskorv och halverade hönor på vårt julbord
Karameller, julmust och desserter så söta
Leende ögon, klingande glas och högljudda ord
För att hål i huvudet på varann tjöta


Lycka och välgång och tro
Önskar jag er alla nu i jul
Låt förväntan sakteliga i er lekamen gro
Och ha under tiden massor med kul

 

( Tuula, 2015-12-21 )

Av Tuula - 20 december 2015 19:21

Då är det 4:e advent idag. Helgen har gått fort som vanligt, när jag haft vännerna här. Lite separationsångest fick jag allt när jag sa hejdå till Elli, men vad göra? Vi sitter ju inte ihop, hon och jag ^^ Har i alla fall haft en toppenhelg som alltid när de är around. Dock är det jobbigt med tystnaden just nu.


Jag vet att jag tjatat om att jag inte gillar julen och skit, men helt ärligt är det jobbigt att sitta ensam; såhär fyra dagar före julafton. Har ingen vidare lust att fira jul alls i år, så funderar ändå på om jag ska strunta i att åka till min familj. Klapparna är hos mamma som de ska få, så egentligen är det väl inget som "tvingar" mig dit. Jag känner att jag helt enkelt vill sitta hemma, äta nån pizza eller nåt annat flöt och gå i myskläder. Får man lov att känna så? Vill samtidigt inte göra min familj ledsen, så en stund kommer jag vistas där. Stannar inte länge där alls, men en stund funkar. Vill ju se syskonbarnens glädje när de får sina klappar.


Jag är inte den som INTE klarar av att vara ensam, älskar ensamheten ibland. Så skönt att bara vara hemma och göra vad jag vill. Det känns väldigt skönt just nu med för har ingen fungerande telefon just nu. Har lite abstinens kanske, men det kommer ringas hejvilt från och med den 23:e igen. Får passa på att njuta av tystnaden så länge jag kan.


Suck.

Av Tuula - 15 december 2015 07:58

Grattis på födelsedagen, världens bästa Therese! 

 

 

Av Tuula - 15 december 2015 07:55

All I ever want..


is you..


Av Tuula - 13 december 2015 20:51

Girls in tight dresses
Who drag with mustaches
Chicks drivin' fast
Ingenues with long lashes
Women who long, love, lust
Women who give
This is the way
It's the way that we live
 
Talking, laughing, loving, breathing,
fighting, fucking, crying, drinking,
riding, winning, losing, cheating,
kissing, thinking, dreaming.
 
This is the way
It's the way that we live
It's the way that we live
And love

Av Tuula - 12 december 2015 09:51

För att jag vart speedad sen igår så kunde jag inte sova så länge idag, så klockan 6 klev jag ur sängen. Letade fram receptet på Karelska piroger och fixade degen. Drygt 60 min senare har jag 20 piroger som väntar på att frysas in - men självklart så ska jag provsmaka en om en stund ^^ Hoppas innerligt att de inte smakar blaj! :s Såhär ser de ut i allafall :)


 

Av Tuula - 8 december 2015 15:39

Då har man ätit makaroner - igen. Ska ta mig en dusch i 200 grader och hoppas att jag inte blir kokt ^^ Ska klä mig presentabelt och åka på styrelsemöte på RFSL vid 18, så man visar att man bryr sig och är intresserad. :)


Pratade med A idag också, för första gången. Helt oväntat stod hennes namn på displayen när jag stod & hängde i bussen. Första gången man pratat med en "Gävling" (läs Gävlebo). Trevlig och fin röst har du i alla fall:) Känns lite mer verkligt allting nu ;)


Jaha, nää.. Nu är det dags att hoppa in i duschen. Skriver mer later. :)

Av Tuula - 6 december 2015 09:36

Vad passar bättre med pyssel en sån här blåsig & regnig dag? Har tre grejer jag håller på med, får hoppas att resultatet blir bra bara :) Var uppe vid 03 inatt och skrapade bort dekaler från mitt tv-rumsbord och målade det, nu är den tejpad och redo för färgbomb ;) Tack gud för att Pinterest finns! :p



Sen sitter jag här med två adventsljus tända & lägger pussel. Ska bli en tavla som jag ska hänga upp så småningom, men först ska den läggas och limmas fast & ramas in :) Hoppas det finns så stora ramar att köpa ^^


   



Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards