midnightpoison

Alla inlägg under januari 2015

Av Tuula - 15 januari 2015 14:24

Vad passar bättre i mitt liv just nu, än denna låten? Underbara Lynyrd Skynyrd är guilty as charge ;)




Av Tuula - 11 januari 2015 17:03

Vilken röst denna kvinnan har! Och att hon gör klassiker så bra får mig att vilja lyssna mer!


Av Tuula - 10 januari 2015 23:01

Idag har man pimpat upp köket en sväng, från något så neutralt och tråkigt till något coolt och häftigt :)

Jag blev grymt nöjd, i allafall.


Jag ska nog försöka ge mig på att pimpa upp skåpsluckorna & lite sånt också. Känner att jag vill bo här ett bra tag, så då får jag göra det till "mitt" :)


Vad tycks?


 


Här ser ni före & efterbilden :) Skillnaden är radikal, eller hur? :)

Av Tuula - 10 januari 2015 13:59

Då ska vi se om jag lyckas formulera mig något sånär utan att röra till det för mig själv, eller för er ; för den delen.
Jag har för många år sen insett att leva som monogam inte är något för mig. Har känt mig attraherad och förälskad till flera människor, samtidigt som jag varit monogamt tillsammans med någon. Det började väl egentligen som tonåring, då jag blev kär i första personen. Som i sin tur hade en god vän, som jag blev vän med & som jag sedan blev förälskad i. Tiden gick och jag hade inga som helst tankar på att jag skulle vara annorlunda.


Nu, för ca 10 år sedan, då jag föll för min första flickvän - föll jag även för N, den vackra smidiga, lilla katten. Hon fullkomligt tog andan ur mig, på ett sätt som min dåvarande flickvän inte gjorde. Var förälskad upp över öronen i båda två, men pga ett misstag mellan mig och N så tog det slut innan det ens hann börja. I samma veva (med några veckors mellanrum), tog det slut mellan mig och A.


Har haft pojkvänner, som jag verkligen tyckt om & älskat. Men något har fattats. Då började min onda destruktiva spiral, där jag automatiskt sökte mig till andra män & låg med dem. Pojkvän 1, 2 & 3 råkade ut för mina otrohetsgrejer.
Jag vet att jag INTE är den monogama typen, men varför ska jag alltid envisas med att vara med bara EN? Det kommer ju definitivt inte att bli bättre, bara för att jag "tror" att det kommer lösa sig.


Vad är jag rädd för? Att min familj ska ta avstånd? Jovisst, det är jag - livrädd ; men älskar de mig så kommer de förhoppningsvis ignorera antalet partners jag har. (om jag någonsin kommer finna en partner igen).
Hur ska jag göra för att klara av att hitta dit jag verkligen vill?


(detta var verkligen inget lätt inlägg att skriva, men jag måste få utlopp för vad jag känner & för hur jag "är")

FÖRLÅT - ni som blir illa berörda.


Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards