midnightpoison

Alla inlägg under juni 2015

Av Tuula - 7 juni 2015 03:52

Jag finns till för ALLA - men ingen finns till för mig.

Jag lyssnar på ALLAS problem - men ingen lyssnar på mina.

Jag TRÖSTAR varenda en som behöver mig - men ingen tröstar mig. 

Jag KRAMAR alla som behöver närhet - men ingen kramar mig. 

Är det så konstigt att jag blir utmattad för att ingen visar något som helst intresse för mig & mitt mående?

Nej, nu är det slut på mitt snälla jag!

Av Tuula - 7 juni 2015 03:47

Ja, då verkar det som om kroppen sovit färdigt.. men synd då att mina ögon fortfarande är trötta.. får försöka somna om här snart igen, så man är piggelin när & om min mamma kommer senare idag.. blir även tvätt & umgänge.. :)


 

Av Tuula - 6 juni 2015 10:14

"Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. 
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. 
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära. 
din fana, högt den bragderika bära.


Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. 
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. "

Av Tuula - 5 juni 2015 17:05

Nu har jag varit hemma i drygt ett dygn. Känns skönt att lulla runt här i tystnaden. Jag värdesätter min bästa vän och hennes familj massor ; men jag värdesätter tystnaden desto mer sedan. Jag brukar inte vilja vara borta så länge hemifrån som jag vart nu, men det blir ju så ibland. Dock blir det inte lika länge nästa gång.. Jag är väldigt viktig med att hålla på mina egenstunder också. 


Jag har i allafalll haft en trevlig vecka med massa skoj & roliga människor. Vi har vart ute, Tessan, Daniel, Johan, Andreas & jag. Firade min födelsedag på Bambu i Bredaryd, sen var det utgång på Harrys i Värnamo, innan allt detta roliga så hade vi en enormt rolig förfest hemma hos Johan. Spindelattacker, gjutgärns-snoppar, mycket skratt och gott sällskap. Jag trivdes som bara den :) Alla på Bambu sjöng för mig när mina vänner började sjunga för mig, det kändes väldigt roligt. Aldrig har det hänt i livshistorien..


Jag inser att jag har det ganska bra när jag umgås med Tessan, men det är ändå skönast att komma hem. <3


Nedan ser ni ett kollage på oss, några av alla roligheter som vi gjort.. Enjoy! <3


 

Av Tuula - 4 juni 2015 17:34



Från bilden till vänster - till bilden till höger :)

Av Tuula - 1 juni 2015 19:30

STARTVIKT : 131,5 KG
Delmål 1: 125 kg
Delmål 2 : 119,5
Delmål 3 : 115
Delmål 4 : 110
Delmål 5 : 100
Delmål 6 : 90
SLUTGILTIGT MÅL : 80 kg.

 

Dagens vikt : 131,8 kg

(gick upp lite, efter festligheter)

Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards