midnightpoison

Alla inlägg under juni 2015

Av Tuula - 18 juni 2015 09:12

Det känns helt ärligt som om jag gett upp hoppet om allt, speciellt om min viktnedgång. Sköterskans ord från i Måndags sitter i som berg. Jag vill och jag kan verkligen fortsätta kämpa, men jag behöver antagligen denna veckan för att "läka" ut. Lite har jag väl rätt att andas & "fela" lite? Har hållit strikt kost i fyra veckor, förutom lite alkohol vid två tillfällen och lite tilltugg. Man har en liten nedåtgående spiral ibland och den har tyvärr kommit hit nu. Jag ska låta stormen lägga sig innan jag ger mig in i orkanen igen. Men NU ska jag äta gott, utan dåligt samvete. Har en vägning på Måndag igen, men troligen visar inte den mycket ner i och med att jag helt ärligt inte promenerat så mycket denna veckan. Får väl försöka pallra mig på en långkörare på Lördag & på Söndag. Har ju ändå lite framförhållning, så om en vecka eller två går åt helvete så hinns det rättas till.


Igår hade jag en fruktansvärt jobbig dag. Tårarna bara flödade. Satt vid datorn igår morse & lyssnade på musik. Och där kom tårarna. Tittade på OITNB och en scen fick mig att gråta som ett barn. Minsta lilla grej eller minsta lilla överansträngning fick mig att börja böla. Är nervös för Onsdag, är ledsen för att J har det tufft, är orolig över min gudsons hälsa. Vad fan, liksom? Inte gråtit på hur länge som helst. Jag kan tro att allt beror på att det är så mycket som hänt på så kort tid, så det till slut fick bägaren att rinna över. Säkerligen har jag massor med tårar kvar i kroppen, men jag tillåter inte mig själv att börja gråta nu. Inte under denna helgen. Inte under veckan som följer heller, för då är J hos mig. Tårarna får komma en annan månad.


Nu när jag tänker efter så är det alltid samma visa vid denna tidpunkt. Väl dolt oftast, men ibland går det inte att dölja. Kanske är det för att halva sommaren gått? Kanske är det för att jag tänker för mycket på tiden som varit? Kanske är det för att det regnar hela tiden? Kanske är det för att jag helt enkelt vill GÅ VIDARE så mycket så att jag helt enkelt inte ids och står och stampar på samma plats? Ge mig en knuff så jag kan börja röra mig framåt igen!


 

Av Tuula - 17 juni 2015 00:59

Godnatt från Norrahammar..


 

Av Tuula - 16 juni 2015 09:01

Idag är jag jättetrött. Har sovit inatt, även om jag vart uppe och snurrat lite. Sedvanliga toalettbesöket sådär klockan 4 på morgonen, lite vatten för att fukta strupen.. för att sen krypa ner igen. Önskar att jag bara kunnat fått sova idag, men har tvätt som måste tvättas & så. Får ju även lite besök av Alex senare idag också, för att ge henne presenten jag köpte till henne. :) Hoppas hon blir glad av den i allafall.


Det finns en människa just nu, i hela världen som skulle fått mig att mjukna lite grann och det är min mamma. Hon är ju ändå den som känner mig bäst, utan tvekan. Jag vet att det är jobbigt och så just nu, men jag kommer komma igång igen. Behöver kanske några dagar då jag bara "landar" lite? Idag blir det ingen promenad, men imorgon blir det desto mer. Jag orkar helt ärligt inte, inte idag.


Visst får man lov att känna så ibland? Snälla säg, att det är okej? 

   

Av Tuula - 15 juni 2015 20:56

Då är jag relativt nyss inkommen från en promenad på 3,80 km. Det var skitjobbigt att gå idag. Hade väl en liten nedåtdipp, efter besöket på vårdcentralen. Jag vet att jag kommer må bättre imorgon, men denna dagen började verkligen inte så bra som jag hade hoppats på. Enda positiva är att jag ändå gått ner lite i vikt, även om det var "skit-lite" så var det ändå neråt. Jag förstår inte varför folk tävlar med vem som går ner fortast i vikt! Blev grymt irriterad innan idag när många beblandade sig och tyckte jag skulle öka på kaloriintaget och skit. Vad fan - let me be! Har ni inget vettigt att säga så HÅLL KÄFTEN! Jag vet att jag är STOR, jag vet att jag MISSLYCKATS - men det ger er väl ändå inte rätt att trycka mig ännu längre ner? Sköt ni er skit så sköter jag min!


 


Denna bilden är tagen på Ädelfors, sommaren 2010. Hello FETA KOSSA! :(




Av Tuula - 15 juni 2015 17:56

Nu har jag ätit kvällsmat. Det blev två matskedar keso, äggröra på två ägg & tre ostskivor. (köpte ett litet paket med ost när jag var i affären). Fy fan vad det är gott med ost ibland. Men nu har jag fått det begäret stillat också, så slipper köpa ost på ett tag igen.


Jag fick ett presentkort av min familj, så idag har jag använt upp 200 kr av dem. Köpte lite grejer på Ikea :) Vilket bra tidsfördriv det är också, att ränna på Ikea. Köpte två nya gästhanddukar, en badrumsmatta, lite hama-pärlor & tre små glasburkar. :) Nu sitter jag här & sorterar pärlor i färg, så får hoppas att jag blir klar innan jag somnar ^^



Jag saknar dig.


  

Av Tuula - 15 juni 2015 09:41

STARTVIKT : 131,5 KG
Delmål 1: 125 kg
Delmål 2 : 119,5
Delmål 3 : 115
Delmål 4 : 110
Delmål 5 : 100
Delmål 6 : 90
SLUTGILTIGT MÅL : 80 kg.

 

Dagens vikt : 130,3 kg.

Har alltså gått ner "bara" 0,3 kg sen förra veckans vägning.

Började gråta, för att jag var så besviken & ledsen.

Varför kan jag inte unna mig lite vin och gott innan det ger utslag på våghelvetet?! :(

 

 

Bilden är tagen Julen 2009.

Av Tuula - 14 juni 2015 20:51

Då har jag vart hemma ett tag & varvat ner lite. Ätit, duschat, pratat med mamma och med Tessan. Kollat mailen, facebookat & så. Nu sitter jag här, i ensamheten. Rakt upp och ner. För er som inte vet så var jag på dejt med J. Åkte till hans stad. I Fredags kl 14,37 gick mitt tåg från Jönköping. Och tåget från hans stad idag gick 15.55 Två dygn med honom fick jag i allafall. Och det var bra dygn. Vi var på Grand Samarkand & shoppade lite. Han köpte ett par shorts och en skjorta till sig, en söt liten klänningdress till hans dotter & jag köpte mig en klänning och en bh. Nu kan man skryta om att man vart där med. (så nu behöver jag aldrig åka dit igen).


 


Av Tuula - 11 juni 2015 22:20

Då är denna dagen snart till ända. Vart hemma hos min mamma hela dagen, vilket kändes skönt. Var ett tag sen jag träffade mamma, så det var välbehövligt. Tack mamma - för att du finns! <3


Innan jag klev på tåget till mamma så åt jag lite fruktsallad i väntan på att tåget skulle släppa in sina resenärer. Det smakade för jäkla gott, måste jag erkänna. :) Presenten nedanför frukten var den till mamma, presentkortet som jag fick av min familj är den till höger. Och bilden nedan är jag nu, bränt mig som satan i solen ;) Märks att min hud inte är van vid solens starka strålar - fast det är skönt.. ^^


Nu ska jag strax stänga av datorn & lägga mig. Blev lite trött. :p


TACK Mamma - för denna dagen. Och TACK alla ni för presenten! <3 Jag älskar er!



 

Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards