midnightpoison

Alla inlägg den 16 mars 2016

Av Tuula - 16 mars 2016 16:45

Eftersom jag har sådana vårkänslor idag så har jag alldeles nyligen moppat min balkong. Det doftar gulsåpa i hela kommunen och helt ärligt så gav det mig gåshud. Ska slänga dän de där torra ljungen som köptes i höstas, torka av mina stolar och mitt bord, pynta med lite ljus och dylikt, för att så småningom skaffa trall / matta så man kan täcka det fula betong-gråa golvet. Älskar att våren är på väg nu, inte en dag för sent!


Jag har fått mig en tvättmaskin också. Äntligen. Väntat drygt en månad på den, så jag blev så glad när jag märkte att de var här när jag kom hem och satte den på plats :) Min första maskin med tvätt cirkulerar nu i den :)


Fångade en fjäril på bild innan också, när jag stod och skakade mina sängkläder. Ett redigt vårtecken :)


    

Av Tuula - 16 mars 2016 11:19

Varje dag försöker jag tänka på saker som gör mig glad & som får mig att ha positiv inställning till livet och allt omkring. Jag är inte den som kräver för mycket för att glädjas, en liten handling som en kram kan få mig att le ända upp till månen. Tyvärr så gillar inte alla att kramas, så det är lite synd. Tänk vad bra livet hade vart om man kunnat krama dän ilska, sorg, smärta och alla andra onda ting.


Vänner är något som jag i sin tur värdesätter högt. Jag må inte ha många vänner, men det finns några speciella guldkorn jag kan kalla vän. De vet om det också, hoppas jag i alla fall. En vänskap är ett givande och tagande, ett ögonkast för att förnimma om ens sinnesstämning, ett glatt ord om tröttheten lyser i ens ögon, en värmande kram om smärta, sorg, glädje, gråt eller skratt bubblar till ytan.


Jag har en VÄN som ligger på sjukhus. Hon åker in i tid och otid, men förhoppningsvis så slipper hon åka in så ofta hädanefter. Hon är en kämpe och det med råge. Hon är villig att klara allt och det kommer hon göra också. Jag tror på dig!


Jag har en VÄN som bor massor med mil ifrån mig, men som jag alltid kommer ha nära mitt hjärta. En tid på samma skola, med galna upptåg, med sorgsna skrubb-möten, med skräckfilmsmaratons mitt i veckan, brännande av halsdukar och diverse galna saker, kommer för alltid vara något vi delar. Jag ångrar inte en sekund att jag lärde känna dig, du är som den där själsfränden jag alltid sökt efter. Vi är födda på samma dag och vi delar ett gemensamt tatueringsminne - hur kan den vänskapen gå åt skogen?


Jag har en VÄN som jag känt i massor med år. Kommer aldrig glömma den kvällen då hon stod utanför sin trappuppgång och bad mig vänta med henne på snuten hon ringt. Efter det var den vänskapen ett faktum. Nyårsaftnar med korta kjolar, utekvällar på lokala puben, tv-tittande med kartong som tvbord och pinne som fjärrkontroll, blöjbyten av bäbisar, elmia-resa, bus & andra galna upptåg. Jag är gudmor till hennes två barn, jag är och förblir hennes vapendragare i livet. Som en boll kommer jag alltid tillbaka till dig.


Jag har en VÄN som jag började skriva med på Instragram. Hon bor i samma område som mig, hon har mycket vackra katter & hennes flickvän är en trevlig prick. Inte känt varann så länge, men ett år lite drygt är det i alla fall tror jag. Delar kreativa intressen gör vi också. Jag tycker om er, det ska ni veta.

Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards