midnightpoison

Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

# Morgonsex det bästa är.

Av Tuula - 6 juli 2015 04:59

1. Du har dagens träning avklarad
Efter en långkörare i sängen kan du med gott samvete skippa dagens träningspass. Med en timmes normalsex förbränner du massa kalorier - i genomsnitt 240 för män och 180 för damer.


2. Det stärker era band
Rufsigt hår, sömndruckna ögon och oborstade tänder. I morgontimman visar ni varandra en osminkad sanning - något som skapar förtroende och knyter era band starkare. (Låt mig få borsta tänderna bara, tänker inte kyssa någon med en odör som kan döda en hel nation)


3. Du minns det efteråt
Sex i onyktert tillstånd är väl inget fel i sig - men visst är det trevligare när man kan minnas kärleksakten efteråt.


4. Bättre än kaffe

Sex sätter fart på endorfinerna och ger en rejäl energikick - helt utan koffein. Det är bättre än morgonkaffe på så många sätt...


5. Du stressar ner
Forskning har visat att sex motverkar stress - så länge som i åtta dagar kan de positiva effekterna sitta i. (Kanske ska skaffa mig en KK & det illa kvickt)


6. Som en födelsedagspresent
Visst minns du väl den förväntansfulla känslan du hade på födelsedagsmorgonen som liten? Sex på morgonen ger samma pirr - ett pirr som hänger med hela dagen.


7. Du slipper ha sex när du egentligen vill sova
Sex är underbart visst, men ibland orkar man bara inte. Har ni sex på morgonen slipper du ha dåligt samvete om du vill sova på kvällen.


8. Det ger rosiga kinder
Sex sätter fart på blodflödet - som ger din hy en fin lyster och rosiga kinder.


9. Det löser konflikter
Lite morgonsex efter gårdagens gräl kommer garanterat mildra er syn på det ni bråkade om - och minska risken för nya oenigheter senare i dag. (Hmm?)


10. Det är en lyckohöjare
Sex frigör massor av oxytocin - kroppens må bra-hormon. En rejäl dos lyckohormon är den bästa starten på dagen du kan få.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuula - 28 november 2023 08:31

Mitt huvud är ett virrvarr av känslor, tankar och diverse andra miljoner känslor. En kopp te och sen cykla iväg till Nova, men måste cykla försiktigt då snön ligger på backen..    Har ni någon snö i er kommun? ...

Av Tuula - 27 november 2023 20:54

Satt och filosoferade lite, medan mamma kollade på gamla bilder på er.Där kom ditt skratt, som jag nu inte hört på så länge. :(Hela hjärtat snördes ihop och jag kände mig med ens så ledsen och sorgsen..Att leva med att aldrig mer få höra dig skratta ...

Av Tuula - 10 mars 2020 14:32

Idag har jag vart duktig! Har sökt jobb, handlat ingredienser till gulaschsoppa, pantat lite och hjälpt mamma med tvätten. Lite snäll får jag väl ändå vara, då mamma ställer upp jämt på mig <3   Ville mest bara skriva ett par rader och dela me...

Av Tuula - 9 mars 2020 11:28

Då har jag landat hemma igen, efter en underbar vecka på Gran Canaria. Det var bara jag och mamma som åkte. Att fått njuta av värmen - bara vi två, det var underbart. <3    Första gången jag flög sen jag var 12 eller något, så var lite nervös....

Av Tuula - 18 februari 2020 11:44

Ja, så länge höll jag mig borta från Skillingaryd. Känns ändå väldigt skönt att få komma "hem" igen, då livet i Jönköpings kommun inte var så behagligt alla gånger. Ångrar inte att jag flyttade till Norrahammar, men ångrar inte att jag flyttade tillb...

Presentation


Min blogg, mina ord, mina alster. Gillar ni vad ni läser, tryck på gilla-knappen ;)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards